onsdag den 25. april 2018

Aktuelt fra haven 25 april

Nu går det stærkt med planterne både i haven og i potterne. Jeg har Kobjælder i mange farver af sorten Pulsatilla Papageno. Dette er en frøblanding hvor planterne ofte har frynsede kronblade og et dobbelt lag kronblade. Især når planterne er et par år gamle er de tilbøjelige til at blive dobbelte.










De første Aurikler er nu i blomst men de fleste står stadig kun i knop.






Fra øverst til nederst, Eden Greenfinch, Blue Fire, Cornish Cream, Blue Chip og Broad Gold.



Kasser med Aurikler der stadig kun står i knop. De vil komme i blomst i løbet af de næste uger. Normalt blomstre de igen i august/september. Nogle sorter blomstre faktisk hele sommeren, især hvis man nipper de visne hoveder af.
Jeg har efterhånden omkring 100 forskellige. Heraf omkring 50 forskellige sorter til salg.

Her er Aurikel frøplanter af egen avl, sået sidste forår. En del af dem har allerede knopper, så det bliver spændene om der er nogle flotte imellem.

Jeg har sået en del forskellige ting her i vinter og tidlige forår. En del er begyndt at spire. Her er det Glaucidium palmatum hvor jeg har brug en syre der hedder GA3 for at fremme spiringen. Det har virket, så langt så godt. Jeg har læst at de normalt først danner blivende blade andet år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar