mandag den 4. april 2011

Ny som blogger

Mit navn er Ninja Kramer og jeg bor på Falster sammen med min mand og yngste søn.

Jeg har overtaget en dejlig have med gamle træer og enkelte bede med stauder. Vi har snart boet her i 3 år og jeg håber på at få mere skik på haven i løbet af de næste par år.

Planter og især stauder er min store lidenskab. Hvert år glæder jeg mig til at så nye planter. Vinteren bruger jeg til at søge på nettet efter steder jeg kan købe spændende frø og planter. Nogle gange tager det flere år før jeg finder en bestemt plante jeg har gået at sukket efter. Sidste år var jeg f.eks hældig at finde frø af Salvia Castanea som er en sjælden salvie der stammer fra Kina med, som navnet siger, Kastanie farvet blomster. Den burde være vinter hårdfør men kræver sandsynligvis god dræn i jorden. Jeg er meget spændt på om den de ca. 6 planter jeg har, vil klare vinteren og blomstre denne sommer.

 En af grundene til at jeg ikke har så meget tid til min egen have er at jeg driver en lille staude planteskole der hedder Stovby Stauder. Se mere på: www.stovbystauder.dk  Samtidig har jeg andet job ved siden af.
Min ide med denne blog er at udveksle tanker og viden med ligesindet. Jeg vil gerne formidle lidt af det jeg ved om planter og måske komme med ideer og plante tips.

5 kommentarer:

  1. Hej Ninja.

    Hyggeligt at opdage du også er blevet "blogger".
    Jeg bor selv i Væggerløse, og besøger dig af og til.
    Sidste weekend skulle jeg bla købe hvid løjtnantshjerte, og det jeg rigtig godt kan lide ved at handle hos dig, er den profesionelle service og vejledning der følger med købet, derfor ville du ikke sælge de hvide løjtnantshjerte før du kunne se om de overlevede deres frostskader.

    Det håber jeg de er, og jeg vil vældig gerne købe 3.

    Mange hilsner

    Bente Andersen
    Friggasvej 7
    TLF 60183952

    SvarSlet
  2. Hej Bente
    Tak for dine pæne ord og dejligt at du har lyst til at være fast læsere af min blog. Du må meget gerne fortælle andre have interesseret at jeg findes. Så vil jeg prøve at få skrevet lidt ca. en gang om ugen.
    Ja desværre blev min hvide løjtnatshjerter frossen tilbage da vi i marts måned havde ned til minus 7 grader om natten. Nu kan jeg se at de så småt begynder at skyde igen men sandsynligvis betyder det at de ikke får blomster i år.

    SvarSlet
  3. Hej Ninja. Jeg har på min facebook profil anbefalet dem jeg kender, at besøge din blog, så jeg håber du kan se det ved antal besøg ;0)) Derudover kan jeg anbefale dig, at søge andre bloggere med interesse for haven, og tilmelde dig deres blog. Som regel får du også den vej, deres interesse.

    Vi ses nok senere idag.

    Dejlig påske til dig.

    SvarSlet
  4. Hej Bente
    Det er sødt af din at du vil anbefale min blog. Du har nok ret i at jeg vil få flere læsere hvis jeg tilmelder mig andres blog.
    Der er lidt flere læsere nu efter jeg fik en link på min hjemmeside.
    Jeg modtager gerne gode ideer til emner at skrive om og vil gerne svare på spørgsmål angående stauder.
    Er det med vilje at du har slettet dig selv som fast læser ?
    Vi snakkes ved
    Ninja

    SvarSlet
  5. Hej Ninja - jeg ved ikke hvad der er sket. Det er ABSOLUT ikke med vilje jeg er slette. Hmm nok en 50 fejl :0)

    SvarSlet