søndag den 24. april 2011

Nu blomstre den første pæon


Jeg er lidt i tvivl om hvilken art pæon dette er. Egentlig troede jeg at det var Paeonia mlokosewitschii men måske er det i virkeligheden paeonia Wittmanniana. De minder meget om hinanden men P: Wittmanniana er en større plante med en lidt lysere gul farve. Det er første år den blomstre. Jeg mener at det er 6 eller 7 år siden jeg såede den. Dengang bestilte jeg frø hjem af 8 - 9 forskellige sorter af pæoner. Når man har ventet så længe så er det altid spændende at se den  første blomst.


Pæonia tenuuifolia, Trådpæonen, står også med lovende knopper. Det bliver også første år den blomstre. Dette er en af de planter jeg har til salg.
Der er andre af de pæoner jeg såede dengang, der har blomstret et par år. Det gælder bla. P. Veitchii med nikkende rosa blomster. Planten ses på det nederste billed. Det er et foto fra sidste år i slutningen af maj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar