mandag den 7. november 2011

En staude der blomstre sent


Den  lille staude jeg viser på billedet er Saxifraga fortunei "Black Ruby". Den begynder først at blomstre i midten af oktober og fortsætter ind i december hvis vejret ikke bliver for koldt. Planten bliver kun 15 - 20 cm høj og har smukke næsten helt sorte blade, derfor er den også dekorativ når den ikke blomstre. Planten er ikke sart men kan nemt drukne hvis den står blandt for voldsomme planter så måske egner den sig bedst til stenbed. Trives i halvskygge.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det en sød lille plante og en dejlig glad farve på denne årstid. Den ville nok blive klemt i min plantejungle, men der findes jo også krukker, så den kunne jeg da godt finde på, at kigge nærmere på :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder som en plante, der ville være god til den skyggede del af min have. Den vil jeg sætte på min ønskeliste :-)

    SvarSlet
  3. Jeg tror planten kunne være fin sammen med en anden lille mørk plante, Ophiopogon planiscapus Nigrescens. De 2 bladformer vil give en flot kontrast.

    SvarSlet