lørdag den 22. april 2017

Aktuelt fra Haven 22 april

Selv om solen har skinnet, så har der blæst en hundekoldt vind her på Falster.

I haven sker der alligevel lidt bla blomstre den søde lille Viola Jooi. Den dufter dejligt og har en køn lys lavendelrosa farve. Planten stammer fra Transylvanien i alpine egne. Den er nem, jeg tror den fortrækker at stå lyst med sol en del af dagen.


Der er også flere af mine aurikler der nu begynder at blomstre. I blomst i dag var Primula auricula Polly, P. auricula Sirius og P. auricula Soliloquay og
P. auricula White Pyne.

Polly

Sirius

Soliloquay,  Denne får mere udpræget striber i løbet af et par dage

White Pyne



2 kommentarer:

  1. Uha...du frister med de aurikler gør du....

    Har fået mit aurikelteater op idag - malingen skal dog lige tørre helt før jeg kan lade planterne flytte ind.

    SvarSlet
  2. Hej Ester
    Jeg har været inde og se dit indlæg, dit aurikelteater er virkeligt fint. Af de aurikler jeg viser her er det kun de to af dem jeg har til salg i øjeblikket. Jeg har jo også selv en samling aurikler som er vokset kraftigt i år og flere er på vej, jeg har bestilt i England. Jeg håber på at få 5 - 6 nye aurikler på min liste af salgsplanter, men det bliver først i juli - august

    SvarSlet