fredag den 10. april 2020

Aktuelt, Påsken 2020

Det er en underlig stille Påske i år, min mand og jeg går her helt alene og kan ikke finde ud af om det er mandag eller lørdag. Det er som om dagene ikke har nogen holdepunkt.
Vi er glade for at have en have at gå ud i og der er heldigvis altid noget at lave. Forået er godt i gang, corona eller ikke corona.






Pteridophyllum racemosum er en ret sjælden plante fra Japan. Bladene ligner meget bregneblade og den blomstre lige nu. Den trives bedst under skovbundsligende forhold i halvskygge. Den bliver omkring 35 - 40 cm høj. Jeg har en enkelt salgsplante til 100 kr.





På et tidspunkt købte jeg forskellige sorter af Viola ordora, duft Viol. Siden har de bredt sig i min have og jeg har mange forskellige farver. De kan ikke rigtig styres, de kommer hvor de selv vil.


Jeg har stadig et par kasser Show Aurikler tilbage. De sælges, 3 forskellige navngivet sorter for
100 kr. Hvis man selv kommer forbi er der mulighed for at vælge sort.




I år er der blomsterknopper i næsten alle mine Trillium grandiflrora. De koster 45 kr pr stk.

Jeg har åbent i planteskolen efter aftale og man er velkommen til at hente bestillinger. www.stovbystauder.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar