torsdag den 23. juni 2011

Aktuelt fra haven 23 juni

                         Cenolophium denadatum, Russisk Skærmplante. Det sidste billed viser planten med grønne biller.

        Galega off. Album, hvid Stregbælg.

     Linaria purpurea alba.

       Lathyrus i blå farver.

   Hemerocallis Dragons Eye.






     Digitalis og Astrantia Roma. I baggrunden skimtes Geranium Patricia.



     Persicaria orientalis. Englænderne kalder denne plante " Kiss me over the garden gate"  Planten er ikke ret kendt. Det er en høj plante som kan bliver op til 2 meter høj. Det er ikke en staude men en sommerblomst. Lidt usædvanligt kræver den en kuldeperiode for at spire. Indtil jeg blev klar over dette har jeg forgæves prøvet at så den flere gange.

5 kommentarer:

  1. Ih sikke smukke billeder :-) Jeg har da vist ikke rigtigt været inde på din blog. Den er ellers super interessant.

    Hæ, hæ, har du måske lyst til at bytte et lille stykke af den der skærmblomst på et tidspunkt? ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  2. Tak for de pæne ord. Jeg er meget ubegavet når det computere så min blog er ikke særlig spændene i sit design.
    Jeg er fast læser af din blog og synes også din er rigtig interessant.
    Skærm blomsten er jeg selv meget glad for. Jeg har dyrket den i 8 år. Fik i sin tid frø fra RHS i England.Vi kan godt bytte eller du kan få en plante men det bliver nok nød til at ske pr. post fordi vi sandsynligvis ikke lige har lejlighed til at mødes.

    SvarSlet
  3. Jeg synes, du har en smuk og enkel blog :-)

    jeg har faktisk ikke kunnet se mine faste læsere i over en måned. Ligesom jeg heller ikke kan se andres faste læsere på deres blogs - der er simpelthen bare et blank felt. Har læst på en anden blog, at problemet er generelt, og at det skyldes problemer med Internet Explorer. Nå det var lige en sidebemærkning :-)

    Det lyder fint, vi kan bytte - jamen, vi sender bare. Når du tilsyneladende ikke vil have pengene retur for de to riddersporer, har du også to planter til gode. Måske vi skal vente lidt - det kunne jo være, der dukkede andet spændende op (?)

    I øvrigt må jeg spørge dig, om jeg skal bruge mit eget navn, når jeg skriver herinde (i stedet for Staudefeen). Det kunne jo godt være, at det ikke var så fint at "gøre opmærksom på sig selv" på en anden planteskoles blog ;-) Så sig endelig til - jeg bliver ikke fornærmet.

    Rigtig god weekend.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  4. Jeg benytter mig normalt af Firefox som server og kan godt se "faste læsere" både hos mig selv og på andres blogge.

    Det er nok begrænset hvor mange andre nye planter jeg selv får i år men du har da helt sikkert nogle planter jeg gerne vil bytte med. I øvridt føler jeg ikke jeg har planter til gode hos dig. Jeg skrev til dig angående Riddersporen som en slags feedback.

    Det er fint med mig at du bruger "Staudefeen" når du skriver. Jeg er da næsten lidt stolt af hvis du har lyst til at kommentere på min blog.

    God weekend til dig også

    SvarSlet
  5. Ja, der stod nemlig, at man skulle skifte til Firefox - eller en anden version af Internet Explorer, men jeg har da den nyeste, så det kan jeg ikke forstå. Det var også lige pludselig, det skete. Underligt - de fleste bruger da Internet Explorer.

    Ellers kan vi bare bytte til næste år - jeg er nu også ligeglad med, om du får flere planter end mig - og jeg vil nu gerne give dig for riddersporerne ;-)

    Ok fint - ellers må du sige til.

    God weekend :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet