lørdag den 15. februar 2014

Blue for you

Salvia verticillata "Purple Rain" sammen med Euphorbia

Endnu en blålilla Salvie, Salvia nemorosa "Cardonna". Smuk med de mørke stængler. Den bliver 40 - 50 cm høj.







Her en lav staude, Viola sororia. Den findes i flere farve varianter, her Viola sororia priceana med hvide blomster og stor blå midte. Bliver omkring 20 cm høj. I forhold til marts violen er denne større i alle dele.














Her er en høj blå staude, Veronicastrum virg.Fascination. Den bliver op til 120 cm høj og blomstre i juli/august.


Turkisblå Lærkespore, Corydalis elata Spinners er en af de nemme blå Lærkespore. Andre sorter kan være svære at få til at trives. Denne vil gerne gro i fugtig halvskygge. Kræver ikke nogen bestemt jordtype men kan godt gro i surbundsbeddet.

 I år har jeg skaffet en ny Lærkespore hjem som jeg får til salg i min planteskole, Corydalis "Blackberry Wine" som har en dyb lilla farve. Den skulle efter beskrivelsen blomstre meget længe, fra juni og frem til efteråret. Billedet har jeg lånt.

Jeg har fået mange nye planter hjem i år. Du kan se min planteliste på min hjemmeside  www.stovbystauder.dk

Corydalis Blackberry Wine





Dette er også et "låne" billed af, Polemonium "Northern Lights". Planten er en krydsning og steril. Det vil sige at den ikke sår sig selv men skal formeres ved deling.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar