mandag den 4. april 2016

Aktuelt fra haven 4 april

Det der er fremme i min have er mest i småtings-afdelingen, primula og den slags.


Primula marginata i knop

Dobbelt blomstrende primula Ken Dearman. I knop ser den gul ud men fuldt udsprunget er den orangerød.

Sidst på sommeren købte jeg 5 planter i England af en næsten sort primula der hedder Primula melanantha. Jeg tror det er mere hæld end forstand at de 4 af planterne skyder her i foråret, endda med flere skud pr. plante som det ses på billedet. Jeg har siden fundet ud af at planten er meget svær at få til at trives. Jeg har lånt et billed på nettet for at vise hvordan blomsten ser ud. Planten stammer fra Kina.

Primula melanantha i blomst.

Træpæon med lovende knopper. Dette er fra en af mine rockii hybrider. Jeg har selv sået planterne for omkring 10 år siden. En af planterne har omkring 20 lovende knopper.


Helleborus, brogetbladet Vortemælk og en storblomstrende Hepatica som jeg lige nu ikke kan huske navnet på.


Jeg har sået frø af den rødbladet Pengeurt, Lunaria Chedglow. Billedet nederst har jeg lånt.























Ingen kommentarer:

Send en kommentar