tirsdag den 19. april 2016

De første Primula aurikler i blomst

Her er et par billeder af de første 2 aurikler der er kommet i blomst hos mig. Disse to står i en plastik- tunnel, så derfor er de nok ca 14 dage tidligere end dem jeg har stående udenfor på friland.

Primula auricula "Greenfinger"

Primula auricula "Grenache" har en lidt mærkelig kakibrun farve. Det er en meget robust sort der er nem at få til at trives også i et almindelig staudebed. Det samme gælder den smukke blå P. auricula "Blue Wave" den sidste sort er en af dem jeg har til salg her i planteskolen. De 2 jeg viser her øverst har jeg endnu ikke som salgsplanter.

 Primula auricula Averil Hunter

Primula auricula G. L. Taylor

Lige nu har jeg 10 forskellige sorter Primula auricula til salg her i planteskolen. P. Averil Hunter og G. L. Taylor er to af dem. Du kan se billeder af resten på min planteliste, på min hjemmeside www.stovbystauder.dk


Ingen kommentarer:

Send en kommentar