mandag den 27. februar 2012

Nyt fra Stovby Stauder

Nu vare det ikke så længe før den nye sæson går i gang, der er ved at være travlhed.  Som altid glæder jeg mig til at det hele begynder og det bliver spændene at se de nye planter.

I år har jeg fast åbningstid i min lille planteskole, fredage fra 14 - 18 og lørdag/ søndag fra 10 - 14. Første åbningsdag bliver fredag den 30 marts.Efter den 25 juni har jeg kun åben efter aftale.

Jeg modtager meget gerne bestillinger allerede nu men begynder først at sende planter med posten fra slutningen af marts. En del af mine stauder vil dog først være klar omkring den 15 april eller senere.
 Enkelte planter sælger jeg som barrodet her i det tidlige forår . Det gælder et lille udvalg af dagliljer og en enkelt meget attraktiv pæon, Paeonia lact. Peter Brand. Her kan spares en del penge i forhold til normal prisen.

Paeonia lact. Peter Brand har store blanke og meget mørkerøde blomster. En af de mørkeste silkepæoner.

En af de nye planter jeg får til salg i år Polemonium Lambrook Mauve, denne Jackobstige ses sjældent i Danmark . Jeg har selv dyrket den i haven i flere år og den er virkelig sød. Ikke så høj som de sorter man ofte ser men mere busket. Den bliver kun ca. 40 cm høj, har lyslilla blomster og fligede blade.

Mathiasella bupleuroides Green Dream, med grønne blomster, vakte stor opsigt på Chealsy Flower Show i England, for et par år siden. Planten stammer fra Mexico og jeg har været meget i tvivl om dens hårdførhed men det skulle afprøves. Jeg kan oplyse at de har overvintret fint udenfor i potter, jeg har ikke drivhus. Det eneste jeg har gjort er at give dem et dække af nogle gran grene. Jeg har et lille antal planter til salg i planteskolen.


Jeg har stadig planter til salg af Lupinus Blossom. Der er også en del nye Storkenæb på min planteliste og flere andre nyheder. I kan se mere på www.stovbystauder.dk 

Alle billederne som jeg viser her, er billeder jeg har lånt gennem min forhandler.

1 kommentar:

  1. hej ...ville gerne vide om der er flere af Mathiasella bupleuroides Green Dream til salg hos jer ? og hvad er prisen i så fald ?
    jeg er total begejstret for grønne stauder
    hilsen lilian

    SvarSlet