onsdag den 18. maj 2016

Aktuelt fra Haven 18 maj

 Geranium phaeum Alice Hunt

 Geranium himalayense Irish Blue

 Aquilegia Christa Barlow

 Geranium himalayense plenum

 Silene fimbriata

 Geum Alabama Slammer


 Aquilegia Nora Barlow

Som tidligere nævnt på bloggen, købte jeg i efteråret den næsten sorte Primula,
P. melanantha fra Kevock Garden, 5 planter i alt. Det er nok ikke verdens nemmeste plante at få til at trives, 4 af planterne klarede vinteren. For en måneds tid siden kunne jeg se at ingen af planterne ville blomstre i år.
Derfor delte jeg nogle af planterne. De små planter vokser godt til som det ses på billedet. Jeg har gen-plantet 6 stk i haven, resten vil jeg sælge her fra planteskolen. Der går et par uger mere, før de er store nok. Jeg har vist billed, af planten i blomst, på min blog den 4 april.



2 kommentarer:

  1. Fine små portrætter du viser i dag. Jeg kunne godt tænke mig at bestille 3 af den sorte primula - det gør jeg vel på planteskolehjemmesiden.

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar, desværre er mit kamera ikke så godt som dit. Jeg blev inspireret af dig til at vise et par storkenæb. Det er kun nogle få af de tidlige sorter der er begyndt at blomstre nu, flere kommer til i løbet af de næste uger.
    Du har mod på at gøre et nyt forsøg med Primula melanantha ?Jeg har set din bestilling og kontakter dig via mail.

    SvarSlet