onsdag den 4. maj 2016

Lupinus Blossom og Co.

Jeg har haft nogle af de Engelske Westcountry Lupiner på min planteliste i forventning om at få dem hjem i begyndelsen af maj. Da der har været meget stor interesse for at købe nettop disse Lupiner, har jeg i flere år prøvet at skaffe dem hjem. Jeg har fundet en planteskole i England hvor jeg har kunne importere færdig planter i 9 cm potter. Planterne er sikkert ikke særlig store men Lupiner vokser hurtig og med Lupiner er det faktisk en fordel at plante dem ret små hvis de skal etablere sig godt.

Det viser sig nu, at jeg først får planterne hjem omkring 1 juni i stedet for i maj. Jeg modtager bestillinger fra 25 maj og så længe lager haves.  L. Masterpiece  3 stk pr kunde, så der er nok til alle. Jeg reservere 15 stk af hver sort som jeg ikke sender med posten. De er til mine kunder her i planteskolen og kan kun købes ved afhentning.


Lupinus Blossom


En af Westcountry Lupinerne, L. Masterpiece.

Lupinus Desert Sun






8 kommentarer:

  1. Meget smukke lupin. Dem kan man aldrig få for mange af.

    SvarSlet
  2. Der er i hvertfald mange der er fascineret af disse Westcountry lupiner som har nogle særlig flotte farve og former. Der findes mindst 12 forskellige. Den mest populære i udlandet er Masterpiece, den jeg har fået flest henvendelser om er Blossom

    SvarSlet
  3. Åhh hvor skønt at du får dem, jeg vil gerne køre ned og hente når de kommer :o) du får en mail fra mig når vi når frem til d 25 maj.
    Kh Linda

    SvarSlet
  4. Hvis de når at komme inden den 28 maj kan jeg evt tage dem med til dig på plantemarked på rønnebæksholm

    SvarSlet
  5. Det vil være super :o) jeg kommer ud og hilser på dig når du kommer til Flakkebjerg. Så kan vi jo lige aftale nærmere :o)

    SvarSlet
  6. Jeg er lidt spændt på flakkebjerg, det er første gang.

    SvarSlet
  7. Elsker lupiner og især den øverste er super smuk. Normalt er jeg ikke til lyserød, men denne vil jeg gerne se i min have :-) Jeg må være på tæerne d.25 ..

    SvarSlet
  8. Ja den ser meget nuttet og baby lyserød ud på billedet. Jeg har endnu ikke set den i blomst da lupinus Blossom hidtil har været umulig at opdrive i DK. L. Masterpiece derimod, den har jeg selv haft og den har en virkelig smuk og unik farve.

    SvarSlet