tirsdag den 10. maj 2016

Plantemarked ved Flakkebjerg, egne plantekøb mm.


Her står en kasse med forskellige gulblade eller gulstripet stauder, klar til i morgen hvor jeg skal deltage på plantemarked på Forskningscenter Flakkebjerg ved Slagelse. Markedet er om aftenen fra 17 - 21.

 De forskellige Geum er lige begyndt at blomstre, jeg tager nogle forskellige med i morgen.




Polemonium Apricot Delight. Knoppen er lys orange, det samme er blomsten lige når den springer ud men så skifter den farve til sart lilla. Jeg har også denne plante med i morgen.


Jeg har efterhånden vist mange billeder af Aurikler i blomst her på bloggen. Her er 2 mere. Lige nu er Primula aurikler min lidenskab. Jeg er lige "kommet til" at købe 15 nye sorter, 2 - 3 stykker af hver. De er svære at finde i Danmark, så de er købt i England.

Japansk Fruesko, C. Japonica


1 kommentar:

  1. Det er en dejlig tid med alle de plantemarkeder😀
    Fin ide med et midt i ugen og på den tid.

    SvarSlet